Followers

Wednesday, May 21, 2008

Video 3GP Melayu Bertudung Macam Goreng Pisang Panas

SEKARANG ni dah banyak banyak tersebar video lucah Melayu dalam format 3GP yang dirakam menggunakan handset. Antara yang popular adalah melibatkan wanita bertudung.

Apa tujuan dorang yang sebarkan ye? Apakah mungkin tujuannya untuk memalukan mangsa sebab dia tu awek yang dah diratah kemudian akibat salah faham dorang pun clash lalu berdendam? Ataupun kononnya untuk bagi pengajaran dan dakwah pada mangsa supaya menjaga kehormatan diri, tapi betulkah itu caranya? Ataupun yang sebarkan sendiri pun stim sama sebab jarang sekali gadis bertudung beraksi macam tu, selalunya mat salleh je yang buat?

Tapi kesian juga. Ada mangsa yang diperdayakan oleh teman lelaki dan ada juga yang memang rela. Akibatnya, mangsa tanggung malu bahkan masa depan mangsa pun boleh hancur begitu saja.

Akhirnya timbul satu mentaliti yang mengatakan bahawa "wanita bertudung tak semestinya baik" ataupun "wanita bertudung lebih panasss" padahal memakai tudung adalah satu kewajipan menutup aurat dalam agama. Bagi yang sempit pandangan, semua wanita bertudung dikenakan tempiasnya walaupun mereka semua tu baik-baik belaka.

Dalam hal ni, yang tukang sebar pun boleh dipertikaikan juga sebab akibat tindakan dorang, imej agama wanita bertudung boleh tercemar dan mangsa sendiri pun menganggung malu. Oleh itu, kalau kita nak kawal gejala ni, lebih baik kita jangan jadi agen yang menyumbang penyebarannya.

Wanita yang beraksi dan lelaki yang merakam dah memang la buat dosa. Tapi yang tukang sebar dan buka aib orang pula apa hukumnya? Seronok ke?

Apa pendapat korang? Siapa agaknya yang bersalah? Yang tukang beraksi ataupun yang tukang sebar?

6 comments:

menteil said...

dah terang la yang buat tu bodoh...
yang gi rakam kenapa??
dah la wat maksiat (kalau la)..
dowh!!

FadzliAbuBakar said...

betul la tu... yang tukang rakam tu dah sah la memang macam tu...

tapi yang tukang sebar tu macam mana? patut ke tak patut? kenapa ek?

Uncle G said...

hehehe.. mana nak download tuh? :D

zamani said...

x suke orng busy body.tapi kdng2 org cmni bgs gak die tau sume yng mungkin kite x tau.. so leh join dgn die sekali sekala jelah. skrng i pun tgh busy nk update blog pun curi2 mase je..

keep it up bro!

haris said...

artikel yang mantop! keep it up bro!

zarinaz said...

macam2 la budak zaman sekarang nie, tapi nak salah kn diaorg bulat2 pun x leh gak kn