Followers

Sunday, August 23, 2009

Ucapan Takziah Kepada Hadijah Jaffri

Ucapan takziah kepada sahabat saya Hadijah Jaffri. Ayahnya telah kembali rahmatullah pada hari ini, iaitu Ahad, 23 Ogos 2009 bersamaan 2 Ramadhan 1430 hijriah. Saya mengetahui berita itu pada jam 6.00 petang tadi. Sama-samalah kita hadiahkan al-Fatihah kepada Allahyarham bapa beliau. Al-Fatihah.
Saudari Hadijah adalah senior saya ketika di sekolah menengah dahulu. Beliau juga adalah guru kepada saya yang pernah memberi tunjuk ajar ketika saya menyiapkan tesis pengajian master psikologi pendidikan di UTM.

Allah SWT. berfirman dalam surah al-Baqarah ayat ke-156 dan 157 yang bermaksud, "...(iaitu) orang-orang yang apabila ditimpa mushibah, mereka mengucapkan: Innaa Lillaahi Wa Innaa ilaihi Raaji’uun. Mereka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhan mereka, dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk."