Followers

Wednesday, February 3, 2010

Pemenang Komen Terbaik

Pada bulan Disember 2009 lepas, saya ada memperuntukkan tiga buah buku percuma untuk komen terbaik bagi entri bertajuk "Bagaimana memotivasikan manusia?". Sehingga 31 Januari 2010, saya tertarik dengan tiga komen yang diberikan, iaitu daripada Alyssa Villamor, Lee dan Ain Mohd. Komen mereka adalah seperti berikut:

1) Alyssa Villamor kata, "Salam.. bagi manusia pd zmn skarng duit=kesenangan.. sbb tu lah apa yg manusia kejar2kan skrg~kesenangan.. Tapi nak dapat duit tak senang kn?? Jadi benda selain dr duit yg dpt memotivasikan manusia? Ilmu..offerkan ilmu kpd mereka, pastikan ia berguna (tak merepek2 je) agar mereka bole snang faham, n praktikkan..pastu bimbing mereka.. Ingat tak macam mana masa kite kecik2 dulu, kalu kita nak duit poket dari mak&ayah, mesti mintak elok2 dulu,ada caranya.. Mana kite blaja nie? Ilmu n Pengalaman.. Sumenye dtg dr ilmu. Insya Allah.. *duit hanya la kertas warna-warni duniawi, takkan dibawanya ke kubur."

2) l e e kata, "Orang sekeliling pun boleh dijadikan motivasi dalam diri seseorang sebenarnya. kalau suasana disekeliling tak kondusif atau sebagainya, kejayaan tak akan ditempa."

3) Ain Mohd kata, "apa lagi yang memotivasikan selain duit..hmm.. pandangan saya agama Islam itu motivasi terhebat.dan al quran buku terbaik nak memotivasikan diri. mengapa:
-kalau rasa sgt down bila baca quran dan terjemahan hati akan rasa tenang.
-bila rasa dikhianati di dunia, islam masih ada dengan hari akhirat.semua nih memotivasikan kitew ntok teros sabor...heh
-kalau rase malas nak buat keje or kurang motivasi sentiase perbetulkan niat dan ada pahala di setiap keje kita.
jadi boleh agaknya agama menjadi motivasi?=)"

Oleh itu, saya harap tiga pemberi komen terbaik ini memberikan nama penuh dan alamat rumahnya melalui ruangan komen entri ini. Saya akan poskan salah satu daripada buku Siri Chit Chat Remaja saya yang diterbitkan oleh PTS Millennia Sdn. Bhd. Maka dengan ini saya realisasikan janji saya. Terima kasih di atas pandangan yang diberikan. InsyaAllah kalau ada rezeki, saya akan tawarkan lagi buku percuma untuk pelawat setia blog ini. Terima kasih.

5 comments:

Alyssa Villamor said...

salam..

sy dh emailkan nama n alamat rumah saya kat email saudara..

Terima kasih :)

Fikri said...

komen saya mmg terbaiklah! haha.

Fikri said...

fikri bin fadzil.

no.131, lrg tmn long jaafar f3/4,
tmn long jaafar,
kpg boyan, 34000 taiping.

:)

FadzliAbuBakar said...

betul tu... komen anda memang saya berkenan. saya akan ulas setiap satu nanti berdasarkan pengetahuan saya dalam bidang psikologi ok.

ain mohd said...

salam tuan,saya dah emelkan alamat juge...

timaksih ya.hehe